Причини поломок електродвигунів

 

Електричні двигуни іноді виходять з ладу. Гарна новина полягає в тому, що це ще не привід викидати пристрій. Його можна відремонтувати і продовжити використовувати. Своєчасна діагностика і швидкий ремонт не скорочують термін служби двигуна. Щоб краще розібратися, коли двигун може вийти з ладу, необхідно розуміти причини поломок електродвигуна. Їх кількість не така велика.

 

Перш ніж приступити до тестування двигуна, вам необхідно зрозуміти, що відбувається всередині двигуна, а саме — як влаштована система ізоляції двигуна.

 

Як виглядає система ізоляції двигуна?

Усередині двигуна ви знайдете заземлювальну, міжфазну і межвиткову ізоляцію. Міжфазна ізоляція зазвичай являє собою лист ізоляційного паперу, затиснутий між фазами. Міжвиткова ізоляція захищає мідь на обмотках або котушках двигуна. Не можна протестувати всю систему ізоляції відразу. Для цього потрібно зробити кілька різних тестів для кожного з типів ізоляції.

 

Чому ламається двигун?

Серед поширених причин поломок електродвигуна виділяють:

  • Забруднення. При попаданні хімічного нальоту в обмотку можливе пошкодження. При попаданні пилу також можлива зупинка двигуна.
  • Механічні ушкодження. Згодом вібрація або рух обмоток двигуна призведе до зносу системи ізоляції.
  • Звичайне теплове старіння. При нормальній роботі ізоляція обмотки буде природним чином погіршуватися, хоча і повільно, протягом усього терміну служби. Це нормальний очікуваний знос.
  • Стрибки напруги. При перепадах напруги двигун може отримати серйозні пошкодження.
  • Перегрів. Гарячий мотор — не здоровий мотор. Якщо температура обмотки двигуна підвищується, його передчасний вихід з ладу теж не за горами.

 

Слабка і постаріла ізоляція в поєднанні з різкими стрибками напруги прискорює знос і призводить до остаточної поломки двигуна. Ще одна причина поломок електродвигуна — механічне стирання обмотки пристрою. При цьому відбувається швидкий знос обмотки, особливо міжвиткової.

 

Профілактика поломок

Випробування на імпульсні перенапруги — обов’язковий компонент програми профілактичного обслуговування двигуна. Оскільки імпульсне випробування може показати порушення ізоляції, немає сумнівів, що цей тест заслужив місце в програмі технічного обслуговування двигуна.

ФОРМА ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ
Icon Form